간단 설명
리소스팩 사용하여 추가한 음악을
주크박스에 삽입하여 들려줄 수 있는 플러그인 인 것이다!
Minecraft 사운드 트랙에 좋은 노래가 많이 있지만, 기본 음악 디스크의 대부분은 더 좋은 용어가 부족하기 때문에 재생됩니다. 물론 새 노래로 덮어 쓸 수는 있지만 기본 노래는 잃어 버리고 12 곡으로 제한됩니다. CustomJukebox가 해결책입니다! CustomJukebox를 사용하면 일반적인 음악 디스크 노래를 덮어 쓰지 않고도 새 음악 디스크를 서버에 원활하게 추가 할 수 있습니다. 플레이어를위한 레코드 스토어를 만들고, 또 다른 플러그인을 구성하여 mob에서 사용자 정의 디스크를 제거하거나, 특별 이벤트를위한 디스크를 제공하거나, 새로운 음악으로 서버를 활성화하십시오.
풍모:
- 맞춤 디스크는 일반 음악 디스크처럼 작동합니다.
- 디스크는 lke를 사용하여 Jukebox에 삽입 할 때 재생할 노래를 나타냅니다.
- 새 노래는 기본 노래를 덮어 쓰지 않으므로 원하는만큼 디스크를 추가 할 수 있습니다.
- 노래는 리소스 팩을 통해 쉽게 추가 할 수 있습니다. 템플릿 팩을 여기에서 다운로드 하십시오 .
명령 :
- / disc <디스크 이름> - 디스크를 생성합니다. 디스크 이름을 지정하지 않으면 사용 가능한 모든 디스크가 표시됩니다. (허가 : customjukebox.command.disc)
- / cjbdebug - 콘솔에서 디버그 메시지를 활성화 또는 비활성화합니다. (허가 : customjukebox.command.debug)
노래 추가 :
- 리소스 팩에서 사운드 이름 (한 단어, 모두 소문자 여야 함) 및 해당 파일 이름 (여기서 .ogg 확장명은 포함하지 않음)을 지정하여 assets / minecraft / sounds.json 파일에 섹션을 추가하십시오.
- assets / minecraft / sounds 폴더에 노래 (.ogg 형식이어야 함)를 놓습니다. 물론, 플레이어는 게임 내에서들을 수 있도록 노래가있는 리소스 팩을 가져야합니다.
- discs.yml 파일을 편집하여 1 단계에서 지정한 사운드 이름을 추가하고 디스크에 표시해야 할 용어를 지정하십시오.
- 플러그인을 다시로드하십시오. 이 시점에는 다시로드 명령이 없으므로 서버를 다시 시작하거나 다시로드하거나 PlugMan을 사용하십시오.
참고 : 사용하는 오디오에 대해 책임을지지 않습니다. 플레이어에게 배포하기 전에 리소스 팩에 노래를 포함 할 수 있는지 확인하십시오.
서버 전체의 루핑 :
플레이어가 쥬크 박스를 통해 사운드를 재생할 수있을뿐만 아니라 서버의 모든 플레이어에게 모든 레코드 노래를 반복 할 수 있습니다. 이 기능을 사용하여 서버에 전체 사운드 트랙을 추가 할 수 있습니다. 방법은 다음과 같습니다.
- CustomJukebox 버전 1.0.1 이상을 사용하고 있는지 확인하십시오.
- CustomJukebox 폴더에서 "tracks"폴더를 만들고 모든 사용자 지정 노래의 .ogg 파일을 모두 넣습니다. 이것은 다음 곡을 언제 시작해야하는지 알기 위해 곡 길이를 얻는 데 필요합니다. discs.yml 파일에서 만든 디스크에만 해당 노래가 재생됩니다.
- config.yml에서 loopsongs를 true로 설정하십시오.
- 플러그인을 다시로드하십시오.
서버 전체 반복에 대해 알아야 할 몇 가지 사항은 다음과 같습니다.
- 서버 전체의 노래 루핑은 주크 박스를 사용하려는 플레이어와 충돌합니다. Jukeboxes를 사용하지 않도록 설정하는 것이 좋습니다.
- 노래가 재생되기 시작했을 때의 위치에서 멀리 이동하면 서버 전체에서 반복되는 노래가 플레이어에게 멈 춥니 다.
- 서버 전체 루핑을 사용하면 플레이어가 서버에 조인 할 때 재생되는 첫 번째 노래가 짧아집니다. 내 지식으로는 이것을 피할 수 없습니다.
There are plenty of good songs in the Minecraft soundtrack, but most of the default music discs are, for lack of a better term, played-out. Of course you could overwrite them with new songs, but then you lose the default songs and are limited to only 12 songs. CustomJukebox is the solution! CustomJukebox provides an easy way to seamlessly add new music discs to your server without overwriting the normal music disc songs. Make a record store for your players, configure another plugin to drop custom discs from mobs, give out discs for special events, or just revitalize your server with new music.
Features:
- Custom discs act just like regular music discs.
- Discs use lore to indicate the song they will play when inserted into a Jukebox.
- New songs don't overwrite default songs, meaning you can add as many discs as you want.
- Songs are easily added through a resource pack. Download the template pack here.
Commands:
- /disc <discname> - Spawn a disc. If you don't specify a disc name, all available discs will be shown. (Permission: customjukebox.command.disc)
- /cjbdebug - Enable or disable debug messages in the console. (Permission: customjukebox.command.debug)
Adding songs:
- In your resource pack, add a section to the assets/minecraft/sounds.json file specifying the name of the sound (should be one word, all lowercase) and the name of its file (do not include the .ogg extension here).
- Place the song (must be in .ogg format) in the assets/minecraft/sounds folder. Of course, players must have the resource pack with the song in it to hear it in-game.
- Edit the discs.yml file, adding the sound name you specified in step 1 and specifying the lore that should appear on the disc.
- Reload the plugin. There is no reload command at this point in time, so either restart/reload your server or use PlugMan.
NOTE: I am not responsible for the audio you use. Make sure you are permitted to include a song in your resource pack before distributing it to players.
Server-wide Looping:
In addition to allowing players to play sounds through jukeboxes, you can loop all your record songs to every player on your server. This can be used to add an entire new soundtrack to your server. Here's how.
- Make sure you're using version 1.0.1 or higher of CustomJukebox.
- In the CustomJukebox folder, create a folder named "tracks" and place all .ogg files for all custom songs in it. This is necessary to get the length of the songs to know when to start the next song. Note that only discs you have created in the discs.yml file will have their songs played.
- In the config.yml, set loopsongs to true.
- Reload the plugin.
- Server-wide looping of songs will conflict with players trying to use jukeboxes. It's recommended to disable the use of Jukeboxes if this is a concern.
- Songs being looped server-wide will stop for a player if they teleport away from where they were when the song began to play.
- With server-wide looping, the first song that is playing when a player joins the server will be cut short. To my knowledge this isn't possible to avoid.
FAQ:
Q: How do I add another song to the resource pack?
A: Here's an example of the formatting for multiple songs:
https://www.spigotmc.org/resources/customjukebox.30577/
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